Frågor och svar

  1. Hur gör NEDIS för att bestämma sina priser?
  2. Hur gör jag för att beställa?
  3. När kan jag beställa?
  4. Vilka är NEDIS leveranstider?
  5. Hur levererar NEDIS mina köp?
  6. Hur mycket kostar leveransen?
  7. Kan jag själv hämta min beställning (eller kan någon annan göra detta åt mig)?
  8. Vad gör jag om en leverans har blivit fel?
  9. När får jag min faktura?
  10. Ger NEDIS några rabatter?
  11. Kan jag returnera köpta artiklar?
  12. Har NEDIS några specialerbjudanden?
  13. Hur ändrar jag mina adressuppgifter?
  14. Kan jag använda bilder och text från NEDIS i min webbutik?
  15. Vad är drop shipment?


1. Hur gör NEDIS för att bestämma sina priser?
NEDIS är ett starkt affärsföretag. Vi genomsöker den internationella marknaden för att hitta de bästa inköpspriserna varje dag så att vi kan ge dig de bästa inköpspriserna. Detta innebär att våra priser varierar. Våra priser inkluderar inte moms, andra statliga avgifter, leveranskostnader eller eventuella förpackningspriser.

2. Hur gör jag för att beställa?
Det bästa sättet att beställa av oss är genom vår webbplats eller via e-post, fax eller per telefon. Webbplats: webshop.nedis.se
E-post: info@nedis.se
Fax: 036-135755
Telefon: 036-139350

3. När kan jag beställa?
Du kan göra din beställning dygnet runt via vår webbplats eller genom att skicka oss ett fax eller e-postmeddelande. Vårt callcenter är öppet måndag-fredag 08:00-16:30.

4. Vilka är NEDIS leveranstider?
Snabb leverans är en av våra högsta prioriteter. En beställning som görs innan kl. 16:00 på en vardag kommer att skickas samma dag för leverans normalt inom två dagar. 

5. Hur levererar NEDIS mina köp?
Alla köp kommer att levereras via post och/eller bud.

6. Hur mycket kostar leveransen?
Från 1 October 2014, NEDIS AB gäller följande frakt och hanterings kostnader.

Vid order över 2200 SEK (excl. moms) skickar NEDIS AB din order utan extra kostnader. Om det totala värdet på ordern är mindre än 2200 SEK, tillkommer fraktkostnad och under 650 SEK tillkommer även hanteringskostnad.

Order värde Hanteringskostnad Frakt Totalt
Under 650 SEK 100 SEK 75 SEK 175 SEK
Mellan 650 SEK och 2200 SEK Ingen kostnad 75 SEK 75 SEK
Över 2200 SEK Ingen kostnad Ingen kostnad 0 SEK

Avgifterna är baserade på total priset på ordern, vid delleveranser av ordern är bara den första leveransen som debiteras ev avgifter.

7. Kan jag själv hämta min beställning (eller kan någon annan göra detta åt mig)?
Vårt helautomatiska beställnings- och förpackningssystem levererar dina beställningar via Posten. På grund av den här processen är det tyvärr inte möjligt att du själv hämtar din beställning.

8. Vad gör jag om en leverans har blivit fel?
Kontakta NEDIS samma dag som innehållet i en leverans inte motsvarar informationen på kvittot . Ha artikelnummer, beställningsnummer och leveransdatum i beredskap så att vi kan ge dig bästa möjliga service.

9. När får jag min faktura?
NEDIS skickar en faktura per vecka. Vi kommer att erbjuda dig en kreditgräns när du har uppfyllt våra betalningsstandarder. 

10. Ger NEDIS några rabatter?
Vi använder tre kvantitetsrelaterade rabattskalor: ju mer du beställer, desto lägre pris Vi använder tre kvantitetsrelaterade rabattskalor: ju mer du beställer, desto lägre pris.

 11. Kan jag returnera köpta artiklar?
Vi kan ta tillbaka artiklar som har köpts av misstag, dock sker ett returavdrag på 20%. Om du får en artikel som inte matchar din beställning eller om du får en felaktig artikel, ber vi dig rapportera detta via ett speciellt formulär inom 5 vardagar.

Det här formuläret finns på vår webbplats. Vi kan också faxa eller mejla formuläret till dig om du så önskar. Använd det här formuläret för att få ett skriftligt meddelande och en bekräftelse. Om vi godkänner ditt klagomål kommer vi att skicka dig ett RMA-nummer. Förpacka artiklarna i skadesäkert material och skicka paketet direkt tillbaka till oss. Glöm inte att notera RMA-numret på paketet. Vi kan inte acceptera returnerade artiklar utan RMA-nummer. Fraktkostnader för ej godkända returnerade artiklar kommer att debiteras avsändaren.

12. Har NEDIS några specialerbjudanden?
Specialerbjudanden finns i vårt Special Offer Magazine samt på vår webbplats. Du kan också registrera dig för vårt nyhetsbrev där vi regelbundet annonserar specialerbjudanden.

13. Hur ändrar jag mina adressuppgifter?
Skicka ett fax eller ett e-postmeddelande till oss med din nya adress.
E-post: info@nedis.se

14. Kan jag använda bilder och text från NEDIS i min webbutik?
Vi hjälper mer än gärna dig att öka din omsättning, till exempel via Internet. Även om bilder och text på NEDIS webbplats är skyddade av upphovsrätt kan du använda de här texterna och bilderna kostnadsfritt genom att underteckna ett användaravtal på förhand. Kontakta oss för mer information. 

Telefon: 036-139350
E-post: info@nedis.s

15. Vad är direktleverans?
Vår direktleveranstjänst kan användas av återförsäljare för att leverera köp direkt till deras kunder. NEDIS utför den här tjänsten åt dig och fungerar som servicepartner.